Loeng 2 : "Firma maine, toode ja tegutsemisviis"


Firma maine kujundamisel on otsustav esmamulje, mis klient sinust saab. Esmamulje kujuneb sellest, mida klient akna- või ukseklaasi tagant näeb. Hoone välisilme, samuti trepp mõjutavad esmamuljet. Kliendisõbralikkust näitavad osutavad sildid, mis paiknevad seal, kuhu klient vaatab, mitte aga seal, kuhu on mugav paigutada. On hea, kui sildid on lakoonilised ja selgelt arusaadavad.

Sissepääs majja või ruumi peaks olema silmatorkav, et kliendil ei tekiks kahtlust, kas on ikka õige uks? Ruumi sisenedes peaks klient kohe suutma orienteeruda.Esmamulje ruumist tekib kliendil kiiresti ja tervikuna. Klient tajub ruumi ja teeninduse üldist atmosfääri ning hindab seda enda seisukohast lähtuvalt.

Atmosfääri loomine on kui sisemine turundustegevus, mis hiljem, valminuna, hakkab end teostama välisturunduses.Atmosfääri loomisel tuleb arvestada mitmete asjaoludega nagu näiteks valgustus, heli, mööbli paigutus, ruumide viimistlusmaterjalid ja nende kvaliteet, värvivalik. Ruumide puhtus ning töötajate välimus näitavad suhtumist klienti.
Firma loomisel tuleb arvestada ka asukohaga. Oluline on, et oleks hea ligipääs ning auto parkimise võimalus.



Oluline on esindatus infokataloogides, andmebaasides ja infotelefonides – REKLAAM!
Sest just nii jõuab klient teieni.
Esmamulje kujuneb umbes 10–20 sekundi jooksul. Väärtusta esmamuljet.

Teenindaja käitumine: kas on abivalmis või mitte.
• Tähelepanu suunamine.
• Interjöör.
• Tervitus.
• Naeratus.
• Teenindaja tuju, riietus.
• Hääletoon.

Firma maine loovad toodete tarbijad, tellijad, hankijad, müüjad.
Positiivne esmamulje soodustab edasisi suhteid. Negatiivne esmamulje aga takistab usalduslike suhete loomist ning selle muutmine võib võtta väga palju aega.
Firma hea maine aitab teha esmast tehingut ja kindlustab järgmist.

Hea maine kujundamiseks on vajalik:
• firma reputatsiooni loomine: ära levita konfidentsiaalset informatsiooni;
• oma ülemustest ei räägita halba;
• räägi teistest konkurentidest ja klientidest head;
• ole usaldusväärne, arvestav ja viisakas, räägi tõtt isegi siis, kui on ebameeldiv;
• osuta lisateenust.

Firma suurim väärtus on alalised kliendid.

Artikkel äirpäevast - firmade/tööandja maine kohta. 

No comments:

Post a Comment